آیا روحانی مسئول پروژه تجزیه آزربایجان و تضعیف ترکهای ایران است؟ / شریفه جعفری

آیا روحانی مسئول پروژه تجزیه آزربایجان و تضعیف ترکهای ایران است؟ /   شریفه جعفری
دوستی می گفت شاید "استان اورمیه" نامیدن استان آزربایجان غربی توسط رئیس جمهمور غیر عمدی باشد، پس در چنین صورت روحانی حتمآ باید از ملت آزربایجان غربی عذر خواهی کند تا رفع سوء تفاهم گردد.شریفه جعفری
آیا روحانی مسئول پروژه تجزیه آذربایجان و تضعیف ترکهای ایران است؟شریفه جعفری

چنانچه از شواهد بر می آید در ادامه سیر هویت زدایی تورکها در ایران این پروژه در دولت روحانی کم کم از حالت پنهانی به مرحله اجرای آشکار رسیده است، و با تضعیف پایه های حکومت اسلامی ایران و با رو به زوال رفتن این حکومت از ترس ناتمام ماندن پروژه تضعیف آزربایجان این مسئله شدت بیشتری بر خود گرفته است.

چنانچه می بینیم دولت روحانی شیادترین و مکارترین حکومت در ایران از زمان انقلاب اسلامی تا به امروز می باشد که حسن روحانی برای به دست گرفتن قدرت دست به فریب ملت آزربایجان زد و سپس با سیاستهای شیطانی خود اقدام به نابودی منابع فرهنگی و اقتصادی ملت آزربایجان نموده است.

چیزی که صد در صد است، ماموریت روحانی در اجرای طرح تخریب آزربایجان و تلاش در گنجاندن به ظاهر کوردها و در باطن ارمنی ها و سیاستمداران پشت پرده می باشد شریفه جعفری

انتخاب علی یونسی به عنوان دستیار رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها خود دلیل کاملا واضحی در اجرای سیاست ضد تورکی روحانی است.  چنانچه به کرار دیده ایم یونسی خود با تمام وجود مخالف زبان تورکی واصرار در غیر تورک نامیدن تورکهای آزربایجان است : «آزری ها تورک نیستند»، «آزری‌ها تورک نیستند؛ برادر دوقولوی کوردها هستند».

با سیری کوتاه به سخنرانی ها و اقدامات یونسی سیاست کوردریزه کردن آزربایجان که (صد البته امری است امکان ناپذیر و تنها در این شرایط زمانی از کوردها به عنوان اهرم در اجرای سیاست های خود استفاده می کنند) وبا بر هم زدن اوضاع جغرافیایی این منطقه سعی در به کرسی نشاندن طرح های مهندسان سیاست مداران حاکم بر ملتهای منلطقه می باشد، البته در لباس یک آخوند و مجری قوانین اسلامی، نه در لباس و هویت واقعی خود.

سیاست از به کار گیری واژه ها در سرکوب هویت ملت وتجزیه مناطق آزربایجان؛

استفاده از واژه ها و با واژه سازی ها، در شرایط خاص و زمان خاص می تواند آغاز اجرای بزرگترین سیاست تاریخی باشد و نابودی معنوی ملتی را رقم بزند، گاهی می توان باایجاد بدعت با استفاده از واژه ها در میان ملتی در عرض چند ماه مدافعان ملتی را و ارزشهای آن ملت را ضد ارزش نشان داده و ذهنیت خود آن ملت را بر علیه مدافعان و مبارزان در حفظ هویت خود تغییر داد، و حتی دشمن آن ملت نشان داد چیزی که ما در تاریخ مبارزاتی آزربایجان به کرار شاهد آن بوده ایم .

واژه هایی که در حال حاضر وسیله خود زنی ملت شده است مانند «پان تورکیست» «تجزیه طلب» «ضد نظام» و قبل از زاییده شدن این کلمات «کمونیست» و غیره با سیاست های مختلف بین مردم رواج پیدا می کند و سپس در مسیر آمال و طرح تعیین شده به خدمت گرفته می شود.

مثال امروز فردی در روستایی دور به خوبی کلمه پان تورکیست را می داند ، پان تورکیست یعنی کافر، از خدا برگشته، دیوانه ،خائن به وطن، دوست آمریکا ، دوست اسرائیل ،دشمن رهبر ایران، ووو. بدون اینکه بداند جوانی که بر او آرم پان تورکیستی چسبانده اند آیا واقعا این صفات شامل حال او می شود، آیا او واقعا خطرناک است؟

اصلا فلسفه پان تورکیستی چیست، اصلا معنای ساده این کلمه چیست؟
نیازی به فهمیدن این حرفها ندارد زیرا در ناخودآگاه او این کلمه را همان طور که می خواستند جا انداخته اند، و او دوباره نیاز به زمان و شرایط دارد تا به حقیقت ماجرا پی ببرد.

گونه دیگر نرمال نشان دادن شرایط غیر نرمال با استفاده و تکرار از واژه ها و یا واژه مورد نظر،و آن زمانی است که از دهان بالاترین مقامهای مملکت ایراد می گردد، و در پی آن رسانه هاو حتی راننده های تاکسی این کلمات را در میان مردم جا انداخته و به حالت عادی در می آورند و دیگر زمان اجرای طرح حساسیتهای عمومی جای خود را به اعتراضهای اشخاص معدود می سپارد و این گونه با واژه ها سرنوشت ملتی را نابود می کنند.

روزی اردبیل را از آزربایجان جدا می کنند و مردم با استان اردبیل نامیدن آن را کاملا در ذهن خود از آزربایجان جدا می دانند و اینگونه سیاست جای خود را می گیرد.

اردبیل را از آزربایجان جدا می کنند و مردم با استان اردبیل نامیدن آن را کاملا در ذهن خود از آزربایجان جدا می دانند و اینگونه سیاست جای خود را می گیرد.— شریفه جعفری

امروزهم با استان نامیدن اورمیه ،فردا در مدارس با تلفظ و تکرار معلمان، با نوشته شدن در روزنامه ها، در رادیو و تلویزیون دولتی استانی،غیره غیره زمان آن می رسد که اورمیه را بصورت رسمی در تقسیمات استانها “استان اورمیه”، “استان کوردستان اورمیه”بنویسند دیگر این مسئله باعث ایجاد شوک در کسی نخواهد گردید.

و سپس نوبت به “استان تبریز” و در ادامه به “استان تاوریژ” خواهد رسید، چنانچه می بینیم این سیاست نیز در تبریز رو به افزایش می باشد ، اخیراّ نوشته هایی در تابلوی مغازه ها و غیره با نام در “تاوریژ” در تبریز دیده می شود که فعالان ملی به آنها اعتراض می نمایند و دستگیر هم می شوند.

صد البته تاوریژها همه کورد نمی باشند بلکه ماموران اطلاعاتی اسلامی – ارمنی و ماموران این پروژه در سرتاسر آزربایجان هستند.
نیازی به تجزیه و تحلیل بیشتر نیست، چیزی که صد در صد است، ماموریت روحانی در اجرای طرح تخریب آزربایجان و تلاش در گنجاندن به ظاهر کوردها و در باطن ارمنی ها و سیاستمداران پشت پرده می باشد.

دوستی می گفت شاید “استان اورمیه” نامیدن استان آزربایجان غربی توسط رئیس جمهمور غیر عمدی باشد، پس در چنین صورت روحانی حتمآ باید از ملت آزربایجان غربی عذر خواهی کند تا رفع سوء تفاهم گردد.

شریفه جعفری

یازیلار

سون یازیلار

باش یازارلار

چوخ سئویلن لر

ویدیولار

  • https://carina.streamerr.co/stream/ozharay
  • Haray Radio