تمامیت خواهی آریایی، مصیبتی که باید از آن برای همیشه نجات یافت / آیدینلیق

تمامیت خواهی آریایی، مصیبتی که باید از آن برای همیشه نجات یافت / آیدینلیق
" حرکت ملی آزربایجان" به عنوان یک جنبش مردمی آزربایجان محور و دموکراتیک، باید با تلاشی مضاعف از اکنون شروع به تبیین و تشریح ماهیت و چشم اندازهای خود در قالب اهداف، روشها و ارزشهای ملی نمایدآیدینلیق
تمامیت خواهی آریایی، مصیبتی که باید از آن برای همیشه نجات یافتآیدینلیق

در شرایط کنونی که گروهها و جریانهای مختلف “تمامیت خواه” سعی می کنند با “بایکوت و نادیده انگاشتن آزربایجان” طرحها و برنامه های خود را برای آینده کشور مطرح و حتی تحمیل نمایند و کاملا مشخص است که در این آینده “آزربایجان” به هیچ یک از مطالبات و خواسته های ملی خود دست پیدا نخواهد کرد و عملا” فردای در حال تأسیس “هیچگونه فرقی با” امروز مستقر” از لحاظ حقوق ملی نخواهد “داشت. خنثی بودن و سرنوشت ملی آزربایجان را بدست تقدیر (ذهنیت تمامیت خواه آریا پرست) سپردن کاری بسیار خطرناک و اشتباه است.

” حرکت ملی آزربایجان” به عنوان یک جنبش مردمی آزربایجان محور و دموکراتیک، باید با تلاشی مضاعف از اکنون شروع به تبیین و تشریح ماهیت و چشم اندازهای خود در قالب اهداف، روشها و ارزشهای ملی نموده و با جلب نخبگان و متخصصان امر به جذب فرد_فرد ملت تورک در:
یک. سطح عمومی

دو. سطح تخصصی نماید.

در سطح عمومی تبیین و تشریح هویت ملی و شرایط اسفناک ملی آزربایجان و راه رهایی و نجات از شرایط کنونی لازم شمرده می شود. یعنی بیان و بسط هویت ملی و اهداف نهایی و عالی ملی.

در سطح تخصصی و نخبگان تجمیع دانش و تخصص لازم و ارائه گفتمانی معرفتی_هویتی و راهکارهای واقعی و عملی برای رسیدن به اهداف عالی و نهایی ملی و ایجاد هماهنگی و همکاری لازم بین نخبگان ملی و در یک” کونسئپت تخصصی و دانش محور “ضروری است.

به بیانی دیگر ارائه” بینش ملی “برای عموم ( تک_تک) ملت تورک و جذب افراد متخصص که جلب این بینش ملی شده اند در چارچوب” دانش محور و تاثیرگذار و راهگشا “برای هدایت فعالین ملی در راستای نجات آزربایجان، فرآیندی است که می تواند نتیجه بخش بوده و جامعه ملی را در برابر تمامیت خواهان و نژاد پرستان آریایی، مستحکم نموده و انسجام بخشد.

در این راه، ناامیدی، خنثی بودن و عدم تحرک همچون زهری فلج کننده است که می تواند با خنثی سازی فعالیت‌های ملی و ایجاد بی تحرکی فردای آزربایجان را نیز همچون امروز نابود ساخته و سرنوشتی رقت بار و خطرناک را تحکیم بخشد.

بنابراین باید با گذر از سلیقه گرایی و حب و بغض های شخصی سعی گردد تا با محور و اصل قرار دادن “منافع ملی آزربایجان” و هدف” رهایی ملی “در یک چهارچوب دموکراتیک با ایجاد فضای دیالوگ محور و تضرب آرا و اندیشه و تجمیع افکار نخبگان ملی در یک رهیافت همه جانبه ملی به تقابل با استعمار و استبداد آریایی رفته و نجات بخش آزربایجان از توطئه های بدخواهان گردید.

بدون پشتیبانی و همراهی گسترده عمومی ملتمان و بدون کمک و مشارکت کارگشا و تخصصی نخبگان ملی هیچ حرکت و نیرویی قادر به گسستن زنجیرهای” استعماری و استبدادی “موجود نخواهد بود و امکان بقای این زنجیرها در فردا نیز ممکن است.

بنابراین باید با توجه به شرایط تعیین کننده پیش رو هر نوع آمادگی لازم را مد نظر قرار داده و در رویارویی بین نیروها و اهداف ملی و دموکراتیک آزربایجان با استبداد و استعمار و نژادپرستی آریایی یک بار برای همیشه پیروزی را نصیب طرف و جبهه آزربایجان نماییم.

هرگونه بی عملی و سستی و بی انگیزه گی ضمن تضعیف جبهه خودی، به تقویت جریان و جبهه تمامیت خواهی آریایی کمک نموده و اسارت موجود را عمق و قوام و عمر خواهد بخشید.

پس لازم است تا با دوری از هر گونه رخوت و سستی و بی عملی در یک فرایند سازنده ملی با لحاظ نمودن ارزشهای دموکراتیک فردایی سعادتمند و ملی را برای آزربایجان رقم زنیم.

قایناق: آیدینلیق کانالی

haray
ADMINISTRATOR
PROFILE

یازیلار

سون یازیلار

باش یازارلار

چوخ سئویلن لر

ویدیولار

  • https://carina.streamerr.co/stream/ozharay
  • Haray Radio