نامه سرگشاده به علی خامنه ایی در خصوص دریاچه‌ی اورمیه / وحید ملکی

نامه سرگشاده به علی خامنه ایی در خصوص دریاچه‌ی اورمیه /  وحید ملکی
اینجانب وحید ملکی احدی از شهروندان ایرانی ساکن در آزربایجان با توجه به ناامیدی کامل از دیگر مسئولان به تقریر این نامه اقدام نموده و درخواست ورود حضرتعالی به موضوع و حل حیاتی ترین مسئله‌ی مردم آزربایجان  را دارم. وحید ملکی
نامه سرگشاده به علی خامنه ایی در خصوص دریاچه‌ی اورمیه وحید ملکی

بسمه تعالی
جناب آقای آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب و کشور جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم
با گذر تعارفات مرسومه و تمامی تشریفات معمول به جهت واقع شدن در حالت اضطرار و استیصال، قصه کوتاه و نامه مفتوح خدمت حضرت عالی ارائه می‌گردد.

ر

بنا به اوصاف مشروحه از اطراف و اکناف من باب زمامداری حضرتعالی، یقین حاصل است که از وضعیت دریاچه‌ی اورمیه اعم از جزئیات و کلیات مستحضر گردیده اید. لذا شرح وضعیت نیز اطاله کلام بوده و مقصود نزد شما حاصل است.

نامه سرگشاده به علی خامنه ایی در خصوص دریاچه‌ی اورمیه / وحید ملکی

گفتار در باب اختیارات و شرح وظایف مسند رهبری نیز تعدی بوده و بیان و توصیف زهر نزد شمس باطل. غرض از تقریر مرقومه حاضر  از این حیث می‌باشد که مستند بر  اعلامات ستاد احیا و مسؤلین مربوطه‌ی محیط زیستی، دریاچه‌ی اورمیه در صورت عدم انجام  اقدامات فوری هر چند موقت، در شهریور ماه امسال کاملا خشک و ممات آن فرا خواهد رسید و  آثار موت دریاچه علاوه بر نابودی زیست بوم منطقه موجبات کوچ اجباری مردمان شمال‌غرب کشور  را فراهم آورده و چاره ای جز تخلیه یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق کشور باقی نخواهد گذاشت.

با اوصاف موجود و قطعی الوقوع بودن موت دریاچه و به تبع آن به گفتار کارشناسان تبدیل منطقه به شوره زار و چشمه‌ی زایان امراض در صورت عدم اندیشیدن تمهیدات و انجام اقدامات فوری هیچ خطری بزرگ‌تر از این تبعات جغرافیا و مردم کشور را تهدید  نمی‌کند.

لذا طی این مرقومه استدعا دارد تدبیر مقتضی که به شرح قانون اساسی از صفات رهبری می‌باشد اندیشیده و اوامر مربوطه به مسئولین کشوری جهت جلوگیری از مرگ دریاچه از طرف حضرتعالی مبذول گردد.  بدیهی است دفع چنین خطر عظیمی قابل قیاس با دفع  بزرگترین مخاطرات بین المللی همانند جنگ برای کشور است.

متاسفانه به جهت عدم تدبیر مسئولین و  سهل انگاری چندین ساله به رغم  پیگیری های مکرر اهالی آزربایجان به طرق مختلف  که به عنوان نمونه  می‌توان به  دادخواهی از دیوان عدالت اداری  اشاره کرد، ثمری حاصل نشده و موضوع به مرحله ای بغرنج رسیده است. اینجانب وحید ملکی احدی از شهروندان ایرانی ساکن در آزربایجان با توجه به ناامیدی کامل از دیگر مسئولان به تقریر این نامه اقدام نموده و درخواست ورود حضرتعالی به موضوع و حل حیاتی ترین مسئله‌ی مردم آزربایجان  را دارم.

با احترام
وحید ملکی

وکیل پایه یک داد گسنری
استان آذربایجان شرقی

پ.ن رونوشت نامه به بیت رهبری ارسال شده است

 

haray
ADMINISTRATOR
PROFILE

یازیلار

سون یازیلار

باش یازارلار

چوخ سئویلن لر

ویدیولار

  • https://carina.streamerr.co/stream/ozharay
  • Haray Radio