شرایط برای وارد شدن حرکت ملی به فاز کنش مهیا می شود / حسن کریمزاده

شرایط برای وارد شدن حرکت ملی به فاز کنش مهیا می شود / حسن کریمزاده
حفظ و برقراری ارتباط توسط قشر و لایه های روشنفکری و نویسنده حرکت ملی با معلمان آزربایجانی نتایج مثبت برای ملت تورک رقم خواهد زد.حسن کریمزاده
شرایط برای وارد شدن حرکت ملی به فاز کنش مهیا می شودحسن کریمزاده

– سال ۱۳۹۶ وزارت آموزش و پرورش ایران با صدور بخشنامه در بخش ضوابط استخدامی اعلام کرد که همانند بیماری های آلزایمر،کلیه، کبد و…داشتن لهجه هم جز شرایط جذب نیروهای جدید در این وزارتخانه می باشد.

– سال ۱۳۹۷ معاون آموزشی وزارت آموزش پرورش در اظهارات مبهم اعلام کرد که آموزش به زبان مادری مانع خلاقیت فراگیران می شود.


– سال ۱۳۹۸ وزارت آموزش و پرورش ایران طرح “بسندگی زبان فارسی” را برای نوآموزان در کنار بیماری های همچون کم توانی ذهنی اضافه کرده و هدف از اجرای این طرح را “عدالت آموزشی” عنوان کرده است.

 – اگر توهین،تخریب،تحریف برای ائتنیک ها را در کتب درسی به موارد بالا اضافه کنیم، خواهیم دید عزت ملی و انسانی ما تورک ها در ایران بصورت رسمی و با بخشنامه اداری به زیر سوال رفته و ما چیزی برای از دست دادن نداریم، بلکه کنش ها در حداقل ترین حالت برای ما و برای نسل های آینده دستاوردهای مثبت خواهد داشت. در واقع اعمال بی عدالتی ها در ایران در کسوت قانون و با پوشش بخشنامه های اداری حرکت ملی آذربایجان را ناگزیر به وارد شدن به فاز کنش می کند.

بنابراین شرایط جاری و ساری که تماما در راستای حذف تدریجی تورک ها از این جغرافیاست،ایجاب می کند مهرماه سال ۱۳۹۸ جواب این نژادپرستی های رسمی، قانونی و اداری در ایران را بدهیم.

خوشبختانه معلمان مناطق دو زبانه از جمله معلمان استان های آزربایجانی مخالفت خود را با طرح “بسندگی فارسی” را با انتشار یادداشت های مختلف اعلام کرده اند و بدون استثنا همه معلمان این طرح را تبعیض آمیز و نژادپرستی قلمداد می کنند. امیدواریم حرکت ملی توانایی کشف این پتانسیل و مدیریت آن را داشته باشد.

حفظ و برقراری ارتباط توسط قشر و لایه های روشنفکری و نویسنده حرکت ملی با معلمان آزربایجانی نتایج مثبت برای ملت تورک رقم خواهد زد.

haray
ADMINISTRATOR
PROFILE

یازیلار

سون یازیلار

باش یازارلار

چوخ سئویلن لر

ویدیولار

  • https://carina.streamerr.co/stream/ozharay
  • Haray Radio